Etiketter

, , , , , ,

Weleda Nourishing Hair Oil. 50ml 159kr.

Weleda Nourishing Hair Oil. 50ml 159kr.

En av vinterns trevligaste nyheter måste vara Nourishing Hair Oil från Weleda. När pressinformation landade i inboxen satt jag och förbannade min torra och kliande hårbotten; same procedure every year. Varje höst och vinter ballar hårbotten ur och försöker driva mig till vansinne.

Weleda Nourishing Hair Oil beskrivs som extra näringsrik och återfuktande kallpressad jordnötsolja och ska ge både glans och dämpa frissighet. Rosmarin, klöver och kardborre hjälper till att göra håret mjukt och smidigt. Jag vill också minnas att rosmarin kan verka bakteriedödande och svampdödande (mjäll?) samt att det kan verka bra vid eksem och psoriasis. OBS! Passar ej jordnötallergiker! 

Weleda Nourishing Hair Oil används vid hårbottenmassage, torr och kliande hårbotten och vid torrt och frissigt hår.

Det här oljan har jag stora förhoppningar på och ska kika närmare på. Priset är 159kr för 50ml, och det tycker jag är ett väldigt fördelaktigt pris!

