Etiketter

, , , ,

Lancôme Long Lasting Softening Concealer

Lancôme Long Lasting Softening Concealer

Lancôme Long Lasting Softening Concealer (Effacernes Longue Tenue) köpte jag på Åhléns för några veckor sedan. Jag sökte en concealer som kunde trolla bort mörka ringar runt ögonen och fick tips av Beleza och Lipgloss Bitch att just denna skulle göra underverk med mörka ringar. Samt att Lancôme Long Lasting Softening Concealer (Effacernes Longue Tenue) skulle passa en hud runt ögon som passerat 35.

Jag valde nyansen 01 beige pastel som är den ljusaste, konsistensen är lite segare än vad jag är van vid att arbeta med. Samtidigt tror jag det gör att den sitter där den ska. Även om den skulle kasa lite under dagen upplever jag ändå att den lätt ”duttas” på rätt plats igen. Makeup kasar, så är det bara. Även med primers och setting-produkter så tycker jag att man får korrigera lite under dagen. Och det är helt okej enligt mig. Det är ju inte riktig spackel, färg och betong vi lägger i ansiktet, eller hur?

Priset för Lancôme Long Lasting Softening Concealer (Effacernes Longue Tenue) är 330kr för 15ml, och visst är det absolut i överkant för vad jag vill ge för en concealer, men jag upplever den som så dryg att den nog vara ett par år. Jag behöver endast en lite prick av produkten för att mörka ringa ska reduceras och ge en ljusreflekterande effekt. Concealern har även SPF 12.

