Taggar

, , , ,

Jag är otroligt trött på mina torra och vintertrötta naglar som inte vill repa sig. Visst går det hyfsat att underhålla dem, men jag gillar att lacka naglarna ofta. Remover sliter på nageln, lacket skyddar någon dag för att sedan slitas av removern igen. Lacket slits också lätt eftersom jag tvättar händerna cirka 3 gånger i timmen, (bebis in the house), och all olja och kräm i världen kan inte hålla ihop nageln då.

Det jag söker är: en byggd nagel som jag själv kan lacka om, samt nagelmaterial som kan skulptera en nagel. Jag har en klämd nagel som är skadad for life och ser lite ut som en klo.

Så min fråga är: vem i Helsingborg med omnejd är fantastisk duktig på att bygga naglar, oavsett material? Tipsa mig! Grazie!

Vad föredrar ni annars, (ni som bygger naglar), gel? Acryl? Eller är det någon som testat permanent lackning som tex Shellac?