Taggar

, , , ,

För ett par veckor sedan lanserade The Body Shop sin vårmakeup Spring Trend Collection och jag tänkte vi skulle kika lite närmare på det pressmaterial som skickats hem till mig.

The Body Shop Spring Trend Collection 2014

The Body Shop Spring Trend Collection 2014

Kollektionen bjuder på två ögonpaletter med vardera fyra Shimmer cubes, Pink 26 och Brown 30. Pink går givetvis i rosa toner och Brown kommer med brunt och guld. Pris 295kr per palett.

I kollektionen finns också två Lip Gloss, Rose och Vanilla. De ger väldigt lite färg, mest skimmer och ser nästan lite frostiga ut på läpparna. Inget ont i det, men jag hade önskat mer färg. Lip Gloss görs med Community Fair Trade-producerad kokosnötolja. Pris 130kr för 12ml.

Jag upplever kollektionen som ganska liten, i alla fall om man jämför med den stora kollektion som kom i höstas. Ögonpaletten Pink 26 känns för jämnt rosa och även om jag gillar färgerna var för sig gör de sig nog bäst tillsammans med andra färger. Jag får rota i mina lådor med skuggor. Här känns då paletten Brown 30 mer ”komplett” med både mörka och ljusa skuggor.

Kollektionen hade gärna fått bjuda på någon matt skugga för oss med hängiga och skrynkliga ögonlock och något rouge i en uppfriskande färg.

Ser ni något spännande i den här kollektionen?

The Body Shop Spring Trend Collection 2014 - Shimmer cubes Pink 26

The Body Shop Spring Trend Collection 2014 – Shimmer cubes Pink 26

The Body Shop Spring Trend Collection 2014 - Shimmer cubes Brown 30

The Body Shop Spring Trend Collection 2014 – Shimmer cubes Brown 30

The Body Shop Spring Trend Collection 2014 - Lip Gloss Rose & Vanilla

The Body Shop Spring Trend Collection 2014 – Lip Gloss Rose & Vanilla

The Body Shop Spring Trend Collection 2014 - swatches Shimmer cubes Pink 26

The Body Shop Spring Trend Collection 2014 – swatches Shimmer cubes Pink 26

The Body Shop Spring Trend Collection 2014 - swatches Brown 30

The Body Shop Spring Trend Collection 2014 – swatches Brown 30