Etiketter

Fyra favoriter: februari 2014

Fyra favoriter: februari 2014. Från vänster: LUMENE Touch of radiance serum foundation, LANCOME Long lasting softening concealer, IDUN Minerals Fjällsippa och CLINIQUE High impact mascara.

Månadens favoriter har verkligen gått i ytans tecken. Efter en tuff period med extremt lite sömn, röd och torrt irriterad hud som flagar tycker jag nog att det börjar vända. Jag har kämpat med ansiktsolja från L’oreal, 24h antioxidantkräm från Cicamed och den ljuvligt svala ansiktsmasken från Weleda, och det har gett resultat! Jag kan absolut se lite rodnad fortfarande, men det är inte ilsket och inget flagande minsann.

Jag kämpar vidare med mina återfuktande och närande produkter, än är inte vintern över. Jag har kunnat unna ansiktet lite makeup utan att se ut som en skinnömsande ödla!

Såhär års när huden är torrare tycker jag bättre om flytande foundations som inte ger så full täckning, utan mer korrigerar lätt, jämnar ut och ger lyster. Touch of radiance serum foundation från LUMENE är precis en sådan. Den ska dessutom innehålla ett ”age-defying” serum för att reducera rynkor och ålderstecken.

Vackra Fjällsippa från IDUN Minerals använder jag som bas på ögonlock, highlighta under ögonbryn, inre och yttre ögonvrå, näsrygg, kaka, kindben, ja all over faktiskt för att ge sken av frisk och välmående hud ;). Jag upplever den som en ritigt bra multiprodukt!

Lancome Long lasting softening concealer är för mig en ganska ny produkt som jag använt lite mer än en månad. Jag är supernöjd! Jag applicerar med ringfinger och några enstaka dutt gör stor skillnad. Jag morrade lite om priset, men den är så dryg att det dröjer länge innan jag behöver köpa en ny.

Den lilla mascaran High impact mascara från Clinique är ett produktprov som jag fick på Kicks när jag handlade där i höstas (tror jag) men har inte tagit fram den förrän nu. Den är ju hur bra som helst! Helt ”vanlig” borste, lagom tät och lätt konformad. Precis vad jag gillar, precis vad jag önskar i en borste! Jag är inget fan av Cliniques hudvård, och brukar inte kika mycket på deras makeup heller, men jag kanske får ändra mig? Detta kräver ett besök på Kicks snart!

Har ni testat några av dessa produkter, vad tyckte ni?

