Taggar

, , , , ,

Restylane Day Cream & Night Cream

Restylane Day Cream & Night Cream

Krämerna Day Cream och Night Cream från Restylane kom i januariboxen från Glossybox som jag visade i det här inlägget. Jag var inte helt begeistrad i innehållet, men faktum är att krämerna väger upp allt det andra. Krämerna är det absolut bästa i januariboxen och kanske också bland det bästa jag testat bland krämer.

När januaris Glossybox dök upp var mitt ansikte i kaos. Massor med torra områden, röda, irriterande och flagande hud. Jag har provat flera krämer och oljor (och fortsätter fortfarande att mata huden för att hålla den i schack.) men det som snabbast lugnade huden var Restylande Night Cream restore and rejuvinate. Alltså återställa och föryngra. Just föryngra kan man ifrågasätta, jag är fortfarande 36, jag skulle nog vilja säga förbättra istället. För det är precis så jag känner med Night Cream, att krämen återställer och förbättrar huden. Efter att ha använt krämen i tre dagar (TRE dagar!!) försvann den flagande huden. Rodnaden och irritationen fanns kvar, men dämpades betydligt.

Restylane Day Cream SPF 15 protect and revitalize (skydda och återuppliva) kanske kommer lite i skymundan även om den har sin egen magi. Efter några dagar med bara Night Cream så började jag väva in den här på dagarna istället. Inte fel alls även om den inte känns lika läkande. På sitt eget sätt skyddar den huden, återfuktar och ger fin lyster. För mig är SPF 15 ensamt lite lågt, men eftersom jag alltid använder separat UV-skydd samt foundation med SPF, spelar siffran inte stor roll.

Restylane Day Cream SPF15 & Night Cream

Restylane Day Cream SPF15 & Night Cream

När man vanligtvis pratar Restylane är det nog fillers som de flesta tänker på. Restylane innehåller en unik formula av hyaluronsyra som fyller ut och binder fukt i huden. Till exempel kan man fylla ut läppar, ärr i huden eller rynkor. Men man ska inte förminska magin med hyaluronsyra till endast filler; inom hudvård ger den fukt, frisk hud med lyster. På Restylanes hemsida kan du läsa mer om deras hudvård och produkterna går att köpa hos de kliniker som använder Restylanes sortiment, i Restylanes showroom på Norrlandsgatan 18 i Stockholm eller via hemsidan: Atelier Restylane.

Från botten av mitt hudvårdshjärta vill jag varmt rekommendera båda dessa krämer och jag kan själv tänka mig att köpa dem i fullsize. Priserna är cirka 500-550kr och då innehåller de 50ml. Hyffsat bra pris!