Etiketter

, , ,

Igår gjorde jag en riktigt snygg grön sminkning. Så ovanligt nöjd faktiskt! Antingen brukar jag stå där och tänka ”skulle fläskat på lite till”, alternativt ”okej, det här blev på tok för mycket”. Igår blev bara så bra! Ögonskuggorna, en matt mörkgrön i palett från Sephora, och vackra glitterskimret Green Opal från Lily Lolo, fungerade fint ihop med en glittrig turkosgrön eyeliner från Viva La Diva.

Men att fånga det på bild? Att vara varken fotogenisk eller fotograf sätter helt klart sina begränsningar och igår vara jag mest sur och redo att bara stänga bloggen. Idag är på något bättre humör, och även om bilderna inte ens är i närheten av hur jag upplevde makeupen igår, så tänkte jag ändå att ni kunde på se.

DSC_0288

DSC_0286

DSC_0279Ja, dagen till ära använde jag även läppstiftet Moon walk från Viva La Diva. Märkligt nog tyckte inte sonen Elliot 6 år att det var något konstigt alls. ”Mamma, du sminkar dig, ska vi gå ut?” Nja, så mycket humor kan jag inte bjuda grannarna på 😉

