Taggar

, , , ,

Sheer tints by OPI - I'm never amberrassed

Sheer tints by OPI – I’m never amberrassed

Dagens tips är kanske att inte använda Sheer Tints by OPI:s I’m never amberrassed ensamt. I flaskan ser lacket lite lagom bärnstensgult ut och jag som älskar bärnsten satte igång att lacka naglarna! I vardagsrummets dämpade gula sken försvann lackets färg och jag tänkte att det var ju synd.

Kvällens chock fick jag kanske när jag fotograferade lacket med blixt? Färgen blir brutalt gul och påminner mest om en nikotinstinn inrökt böcklings naglar och är mindre klädsamt om vi säger så. Så mycket varm bärnsten ser jag inte.

Sheer tints by OPI - I'm never amberrassed

Sheer tints by OPI – I’m never amberrassed

Det är en jättestor tröst att de andra tre lacken i den här kollektionen är så mycket vackrare, och dessutom vackra i sig själva. Dessa top coats är givetvis avsedda att användas i nailart för effektens skull, men eftersom det inte är min starka sida hoppades jag att de skulle kunna användas ensamt på nageln. Sådär skirt och diskret som man vill ha naglarna ibland.

I det här inlägget visar jag lacken som ingår i kollektionen Sheer tints by OPI och jag kommer att visa de andra tre här på bloggen också. Lacken släpps vecka 16 och kostar i sedvanlig ordning 150kr.