Taggar

, ,

Cicamed Vanilla Scrub 60ml cirkapris 225kr

Cicamed Vanilla Scrub 60ml cirkapris 225kr

När jag nu det senaste halvåret (lite mer) testat produkter från Cicamed har jag saknat lite produkter i deras sortiment, bl.a. en peeling till ansiktet! Jag är en riktig peelingfantast och det finns inget som piggar upp och ger lyster åt ansiktet på samma sätt som en peeling.

Nu släpps alltså Cicamed Vanilla Scrub! Vi ska peela ansiktet med sfäriska (ett fint ord för rund?) vaxkulor av risvax och rapsolja, samt frön från vaniljstång. Runda vaxkulor är snälla mot huden och peelar varsamt och effektivt utan att irritera. (Jämför med tex malda olivkärnor eller salt). I Cicamed Vanilla Scrub hittar vi även ekologisk kokosolja, kakaosmör och aloe vera för att göra huden mjuk och återfuktad. Den innehåller även pepparmint som ska ge en fräsch känsla.

Jag tror den här peelingen är en vinnare. Huden kommer kännas ren, fräsch och mjuk. När du peelar huden avlägsnar man döda hudceller som ser lite tråkiga ut, man ökar blodcirkulationen i huden att komma med näring till cellerna och stimulerar även det lymfatiska systemet att rensa och dränera.

Cicamed Vanilla Scrub finns att köpa i deras egna webshop men just nu har Skincity 25% rabatt på hela Cicameds sortiment, och det är en serie väl värd att kika närmare på! Jag sitter här och kikar på Skincitys hemsida och vill fylla på med Serum C (läs gärna min recension!), testa både Collagen Boost Mask och Serum AHA.

Priset för Cicamed Vanilla Scrub är cirka 225kr för 60ml, men finns som sagt just nu hos Skincity för 187kr. Passa på!

Vad är det då jag saknar mer i deras sortiment? Jo, ansiktsvatten! Jag är lite av en missbrukare när det gäller ansiktsvatten och använder det alltid efter rengöring, samt att jag vill ha fuktgivande vatten i sprayflaska så jag kan återfukta under dagen!