Taggar

, , ,

Nu lanserar Lumene vackra Wild Rose Lipstick och lagom till våren kommer det 24 våriga nyanser. Läppstiften innehåller sheasmör, C- och E-vitamin och känns mjuka mot läpparna.

Lumene Wild Rose 109kr

Lumene Wild Rose 109kr

De tre som jag har till test här hemma är skira i pigmenten men vackra och går att bygga på för starkare kulör. Lumene själva tipsar om sin egen primer Beauty Base Eyeshadow Primer som går att använda till läpparna också. Mitt tips är att hitta en bra läppenna, lite puder samt ”bita av” läppstiftet mot papper för att upprepa applicering tills du fått den täckningsgrad du vill ha.

Jag blev GENAST kär i Rose hip, en vacker historia som inte kan bestämma sig om den är röd, orange eller korall. Och den skiftar lite beroende på hur mycket färg jag lägger på. Älskar den oavsett och kommer få en given plats i mina makeuper under våren!

Lumene Wild Rose Rose hip

Lumene Wild Rose Rose hip

Lumene Wild Rose Rose hip

Lumene Wild Rose Rose hip

Det är inget fel på pressproverna jag fick, men jag satt i ett varmt uterum för att fånga dagsljus (solljus) och läppstiften började ”svettas” lite.

Lumene Wild Rose Rose hip

Lumene Wild Rose Rose hip

Lumene Wild Rose "Wild Rose"

Lumene Wild Rose ”Wild Rose”

Lumene Wild Rose Seasons

Lumene Wild Rose Seasons

Rosa stiftet Wild Rose (varför sätta samma namn på kollektion och läppstift?) ger en svag rosa ton, men kan precis som Rose hip byggas upp med primer, penna och puder. Ljusa nudestiftet Seasons ger en svag beigepärlemorton till läpparna. Kanske inte min favorit, men till en mörk sotning, 60-talsmakeup eller en anonym dag?

Lumene Wild Rose kostar 109kr och finns hos Kicks och Åhléns.