Taggar

, , , , , ,

Cicamed Vanilla scrub, Serum C och Serum AHA.

Cicamed Vanilla scrub, Serum C och Serum AHA.

Nyligen lanserade Cicamed en efterlängtad produkt, nämligen Vanilla scrub microbeads. Varje hudvårdsserie kräver sin peeling och när Skincity samtidigt erbjöd 25% rabatt på just Cicamed kunde jag inte låta bli.

Jag har haft Serum C antioxidant tidigare och den blev snabbt en favorit, din hud mår bra av C-vitamin! Det blir en vitaminkick i din dagliga hudvård och ger fin lyster och jämnare hudton. Varje hud över 35 år behöver också lite Serum AHA antioxidant för exfoliering som hjälper till att hålla döda hudceller borta och ger finare hudstruktur. Någon gång i veckan kan huden också behöva en kraftigare peeling, antingen med korn eller en enzym/syrapeeling, i fallet på bilden ovan innehåller Vanilla scrub microbeeds runda korn som är milda mot huden men ändå peelar effektivt. Jag har hunnit använda Vanilla scrub några gånger nu och den känns helt okej, men jag är inte redo för recension än!

Som serie är Cicamed enkel att använda, det råder inga konstigheter om hur produkterna ska användas eller vad de gör på din hud. Prismässigt tycker jag de är riktigt bra, serum för cirka 450kr, dagkräm för cirka 480kr och rengöring för 295kr. Rengöringen är dessutom SÅ OTROLIGT dryg!

 

Tävlingen är avslutad och det går inte längre att delta!

Tävlingen är avslutad och det går inte längre att delta!

Nu har jag dessutom en extra förpackning av Serum AHA här hemma och vill låta någon av er prova den!

För att delta i tävlingen om Cicamed Serum AHA behöver du göra följande:

1. Dela det här inlägget på Facebook eller Twitter.

2. Svara på frågan: hur många produkter ingår i serien Cicamed Organic Sciene? Lämna ditt svar i kommentarsfältet här nedan, tillsammans med ditt namn och en giltig epostadress senast den 10 april.

Tävlingen är öppen för boende i Sverige eller med möjlighet att ta emot post i Sverige. Ett bidrag per person. Tävlingen är öppen till 10 april kl. 23.59 och vinnaren väljs av mig och kontaktas dagarna efter tävlingen avslutats. Vinnaren har sedan 48h på sig att maila tillbaka till mig för att lämna sin postadress. Om ingen återkoppling ges väljer jag en ny vinnare. 

Lycka till!

Klicka här för att läsa fler inlägg om just Cicamed här i bloggen!

Psssst… och när det gäller tävlingar kan ni läsa mer under länken TÄVLINGAR (finns längst upp i menyn) om vad som komma skall!