Taggar

,

Mette Picaut Skin Perfect Moisturiser

Mette Picaut Skin Perfect Moisturiser

När jag för några dagar sedan vann en tävling som ecobeautyshop ordnade fick jag några prover med i paketet. (Tack till Posten förresten, som levererade min otympliga ryggskrubbare till dörren!). Bland proverna fanns bland annat denna kräm, Skin Perfect Moisturiser från Mette Picaut.

Mette Picaut är ett svenskt ekologiskt hudvårdsmärke som aktivt jobbar antiage (åldersförebyggande) och jag har länge varit nyfiken på flera av hennes produkter. Krämen som kom i paketet har fått många lovord och jag kan bara hålla med! Väldoftande, lätt konsistens, dryg i applicering och smälter in i huden. Känslan av sammetslen hud uppenbarar sig efter 10 minuter och sitter kvar länge.

Från tillverkaren:

”Skin Perfect Moisturiser

  • Stimulerar nybildandet av collagen
  • Maximal dos (3%) av lipo-peptider
  • Fuktighetsbindande

Krämen innehåller bland annat havtornfröolja, peptider, olivolja och aprikoskärneolja. Det finns mer information om ingredienserna på tillverkarens hemsida, klicka här för veta mer!

Mette Picaut Skin Perfect Moisturiser kostar cirka 599kr (om du kikar in hos ecobeautyshop har de just nu 10% rabatt om du betalar i förskott.) Både krämen och peelingmasken Exfoliating Peel Mask åker upp på min inköpslista!