Etiketter

, , ,

I måndags lämnade jag Skåneland för att åka upp till Stockholm för ett event tillsammans med skönhetstidningen Daisy Beauty och företaget Mimass AB. Kicki Norman som är chefredaktör (och otroligt driftig eventskapare) bjöd in till en kväll med prat om oljor och antioxidantrika bär från Maybritt Krewald för invärtes antiagingkälla varvat med utvärtes avancerad hudvård från ClinicCare (som ska bli spännande att testa) och vi fick behandlingar med olika apparater.

Inom hudvård används apparater för att till exempel förstärka inslussning av aktiva ämnen i huden, peeling och djuprengöring, påverka cellförnyelse, tighta till huden och göra den spänstiga, ljusa upp pigmentfläckar och minska rodnader. You name it, branschen har något för alla!

Alla eventdeltagare fick en hudanalys med hjälp av Aesthetech Smart-Scope, ett trådlöst verktyg som tar bilder på din hud och sedan för över dem till en läsplatta of your own choise som sedan analyserar hudens struktur, talgproduktion, rynkor, porer, pigmenteringar och keratin i huden. Här blev jag nog kvällens vinnare och det känns ju tryggt att hudterapeuten i mig har valt bra produkter till mitt ansikte. Lite bekräftelse är aldrig fel! Dessa bilder ska mailas ut till alla deltagare, så jag hoppas kunna visa dem här framöver!

Som hudterapeut i behandling med kund skulle jag inte förlita mig helt på apparaten Smart-Scope, inte för att den visade fel, men för att händerna ändå är mitt första redskap. Däremot är ett ypperligt verktyg att använda för att visa kunden hur huden mår, berätta vad bilderna visar och hur man kan behandla olika tillstånd i huden.

Eventets röda tråd (så som jag uppfattade det) var att frisk hud kommer inifrån och på ytan hjälper vi till med bra produkter. Förvisso ingen nyhet för mig som arbetar med hudvård, men många kunder verkar tro att allt hänger på en kräm. En kräm som är framställd i någon form av fabriksmiljö, av oljor eller laboratoriematerial, att det skulle vara det enda svaret på frisk hud? Nej, det är hela kroppen som måste må bra och få det som den behöver för huden ska fungera och se frisk och klar ut.

Det finns ingen bild i världen som kan göra den här vackra Maybritt Krewald  rättvisa!

Det finns ingen bild i världen som kan göra vackra Maybritt Krewald rättvisa!

Det lustiga är att när jag väntar på tåget i Hässleholm, kommer det en lång smal och vacker kvinna gåendes på perrongen, och jag tänker direkt att hon arbetar med hudvård. Jag bet mig i tungan för att fråga och få det bekräftat. Sedan träffar jag Maybritt Krewald på eventet och upplever en märklig deja-vú-känsla. Jag fick reda på att hon bor i Skåne och var absolut på samma tåg mot Stockholm!

Linnea berättar om ClinicCare och visar prudukter ur serien som vi får testa.

Linnea berättar om ClinicCare och visar produkter ur serien som vi får testa.

Produkter ur ClinicCare sortiment, det finns tre linjer; antiage, pigmentation och acne/inflammation.

Produkter ur ClinicCare sortiment, det finns tre linjer; antiage, pigmentation och acne/inflammation.

Helena, LipGloss Bitch testar ClinicCare och visar även fina naglar från Sweden Nails.

Helena, LipGloss Bitch testar ClinicCare och visar även fina naglar från Sweden Nails.

Jag testar produkt från ClinicCare, och ja, I take notes the old fashion way. Skriver nästan stenografi på kuppen, men funkar bäst såhär.

Jag testar produkt från ClinicCare, och ja, I take notes the old fashion way. Skriver nästan stenografi på kuppen, men funkar bäst såhär.

Air Pressure, vilken gudomlighet! Masserar med lufttryck, minskar ödem, ökar cirkulationen och mycket avstressande! Gillade massor!

Air Pressure, vilken gudomlighet! Masserar med lufttryck, minskar ödem, ökar cirkulationen och mycket avstressande! Gillade massor!

Koreansk råbiff, yummy!

Koreansk råbiff, yummy!

Här blir jag servad med mat av Kicki, samtidigt som jag får massage med Air Pressure. Sjukt lyxigt, om du frågar mig!

Här blir jag servad med mat av Kicki, samtidigt som jag får massage med Air Pressure. Sjukt lyxigt, om du frågar mig!

Det här om ”helheten” och alla fina produkter som vi fick med oss från eventet ska jag berätta mer om i ett separat inlägg, annars blir det här inlägget alldeles för långt och jag är tacksam att du fortfarande hänger kvar!

Jag kan inte tacka nog för inbjudan till eventet, den kom så otroligt lägligt när jag behövde ett break med hudvård, nya människor och bara gött häng! Bra roddat och ordnat Kicki och Mimass AB, lättsam miljö, sköna skönhetsmänniskor och precis vad själen behövde! Lite nyheter, några påminnelser och en del aha!

