Taggar

, ,

Förra veckan var jag på ett lunchevent hos Kraft som skulle visa nyheter från Comfort Zone och Pürminerals. Egentligen skulle jag åkt hem runt lunch men ville nu istället gärna stanna några till timmar för att höra och se deras nya produkter.

Till luncheventet bjöds det på goda wraps och reservatrolrikt rödvin (för den som önskade) och söta, delicious mäktiga brownies. Efter god lunch började Petra presentera Comfort Zones nyheter i serien Skin Regimen Juvenate; Eye Balm, Lip Balm, Body Scrub och Body Cream. De nya produkterna är en utökning av serien för ansiktet som kom förra året (som jag inte vet så mycket om).

Under eventet blev det en del diskussioner runt valet att använda burkar till produkterna (för att det är trendigt) och huruvida en ögonkräm borde innehålla SPF eller inte. Min personliga åsikt är att antioxidanter i en kräm inte är samma sak som SPF, jag har svårt att tänka mig (men kan bli motbevisad) att antioxidanter bryter ner UVA+B på samma sätt som SPF. Och om man väljer burkar istället för tex tub/pumpflaska (som är mer hygieniskt) för att det anses trendigt och snyggt så kommer skönhetsvärlden bli väldigt smalt utformad framöver.

Oavsett kommer jag att kasta mig över produkterna, och framför allt kroppsprodukterna som även innefattar Body Strategist+ Relieving Leg Gel som ökar mikrocirkulationen i huden och ska reducera svullnad, bra vid resor eller när man allmänt har ”tunga ben”. Oljan Elasticising Oil ska användas för att förebygga bristningar (visste jag inte att man kunde?) och göra huden smidigt med bl.a. tamanuolja och mandelfröolja. Efter två graviditeter har man en del yta att testa dessa produkter på, man kanske skulle ha produkterna på femlitersdunk istället?😉

Efter Comfort Zones presentation fick Elisabeth visa Pürminerals nyheter Château Kisses Lipgloss, Château Cheeks Cream Blush, Château Cheeks Powder Blush och Château de Vine Lipstick. Alla produkterna innehåller reservatrol, en antioxidanter som finns i röda druvor och skördas i vindistriktet Bordeaux i Frankrike. Inom hudvård anses reservatrol vara antiage, men kanske ska tas med en nypa salt då man bara applicerar en liten mängd med makeup.

Jag har precis börjat gå genom proverna från Pürminerals och kommer blogga dem i snart, under tiden tycker jag att ni ska kika in på tävlingen som jag har med produkter från Pürminerals!

Alla nyheter från Pürminerals!

Alla nyheter från Pürminerals!

Château Cheeks!

Château Cheeks!

Château de Vine Lipstick

Château de Vine Lipstick (släpps i september!)

Rosa macarons och nyheter Big Look  Waterproof Mascara (släpps i maj!)

Rosa macarons och nyheten Big Look Waterproof Mascara (släpps i maj!)