Etiketter

, ,

Jag har fått hem några prover från det franska märket LAINO som lanseras i Sverige nu i vår. Serien innehåller hudvård för ansikte och kropp, deo, hårdtvålar, bodylotion, skrubbar, CC Cream till ansikte, läppbalsam och handkrämer.

Produkterna ska vara producerade av ”naturliga och tidlösa” ingredienser, (vad är det?), inga onödiga tillsatser och i enkla förpackningar för att hålla nere priserna. Produkternas effektivitet mäts och testas, dock inte på djur och tillverkas så långt det är möjligt i en farmaceutisk miljö och utan parabener och phenoxyethanol.

Pressutskick från LAINO

Pressutskick från LAINO

LAINO Virgin Sweet Almond Oil

LAINO Virgin Sweet Almond Oil

I mitt utskick fanns bl.a. Virgin Sweet Almond Oil som jag direkt kastade mig över. Jag äääälskar mandelolja och den här är inget undantag! 100% mandelolja, inga tillsatser och den har en stark ”nötig” doft som jag gillar. Jag har redan masserat händer, nagelband, armbågar och dragit fingrarna genom håret!

Det står i beskrivningen att den ska ha en praktisk cremepump, men min flaska är bara en flaska med ett litet hål i (bra droppfunktion dock!) och med kork. Det är svårt med oljor och dess förpackningar, de blir alltid smetiga efter ett tag oavsett vilken förpackning de kommer i.

LAINO kommer att finnas på till exempel apotea.se, vitaminvaruhuset.se och lyko.se.

