Etiketter

, , ,

Som officiell makeupsponsor till Mercedes Benz Fashioweek i New York har Maybelline lanserat årets look The Stripped Nudes Collection. 
 

Bland alla rosa, koralliga och turkosa toner fick vi istället dova nyanser som ska ge en naturligt vacker och djärv look. Det här är inte den klassiska vårlooken och jag kanske inte köper just nudes till våren, men jag gillar att någon gör ett avbrott och visar något annat. Well done!

Color Sensational Lipstick 119kr

Color Sensational Lipstick 119kr

Color Sensational Lipstick 119kr

Color Sensational Lipstick 119kr

Läppstiften 725 Tantalizing Sand och 710 Soultry Sand känns som en udda fågel. Den ljusaste Soultry Sand påminner mest om ett täckstift och kanske kan passa till den där 60-talsmakeupen som aldrig blir av, Tantalizing Sand är bara aningens mörkare i sin nyans och påminner lite om nougat och har börjat falla mig i smaken. Det är fortfarande anonymt och nude på mina läppar, men känns helt okej att bära. På plussidan för dessa läppstift är konsistensen, makalöst mjuka sammetsläppar – en fröjd att bära. Jag ser dock tendenser till att det kan krackelera om man inte håller läpparna återfuktade, jag antar att det kommer lite med nyansen. Mitt tips är att peela läpparna ett par gånger i veckan och använda välgörande läppbalsam.

Color Show 39kr

Color Show 39kr

Nagellacken är fyra till antalet; nudenyanserna 227 In Your Flesh och 225 Bare It All och glitterlacken 230 Undress To Impress och 229 Bronze Me Up. Den mörkaste av nudenyanserna In Your Flesh var mycket lättlackad! Det blev riktigt bra på två lager och har en fin glans i sig själv och på bilden har jag inte använt varken baslack eller topplack. Den ljusare nyansen Bare It All är otroligt nude-chic som går åt det grå hållet, älskar! Det är lite mer svårlackat, känns lite kritigt i konsistensen och var också något rinnigare. På bilden har jag två lager, godkänt, men jag tror det hade vunnit på ett lager till.

Color Show 39kr

Color Show 39kr

Min favorit av glitterlacken är Bronze Me Up, det kommer se übertjusigt ut längre fram i sommar och glänsa ikapp med solkysst skimrande hud. Båda lacken hade kanske kunnat packats med lite mer glitter för effektens skull, å andra sidan vill man kanske ibland bara ha pyttelite bling.

Vad säger ni om kollektionen? Har ni köpt något och i så fall vad?

Maybelline The Stripped Nudes Collection finns just nu på Kicks, Åhléns, H&M och ICA. Pris för Color Show nagellack 39kr och Color Sensational Lipstick 119kr.

