Etiketter

, , , ,

Här ser vi vårens lacknyhet från Lumene, Gel Effect Nail Polish. Lacket ska fungera i likhet med en gellackning på salong och ge fin täckning, superglossig finish och bli lite ”bullig”. Själv tycker jag att det är en dunderkrasch att skriva bullig i ett pressmeddelande, även om jag förstår vad de menar. Gellackning kan se aningen tjockare ut, men samtidigt jämn och fin glansig yta.

Lumene Gel Effect Nail Polish

Lumene Gel Effect Nail Polish, från vänster: Moonlit, Early night, Apple basket, Summer wind och On the beach.

Formulan är okej, kräver två lager av dessa jag testat. Och ytan: ofelbar, jämn och riktigt, riktigt superglansig! Penslarna däremot: under all kritik! Det är riktigt svårt att måla naglarna med kort bred pensel som är spretig! Om ni följer mig på Instagram har ni säkert redan sett den bild på Early night som jag lade upp 1 maj. Mitt lack satt nästan felfritt i tre dagar. Jag kunde se lite slitage på nagelns kant men första flagan kom på dag tre. Lite rekord för mina naglar!

Lacken finns i 24 läckra färger och kostar 69kr för 5ml och bara på Åhléns.

