Taggar

, , , ,

Fyra favoriter april 2014

Fyra favoriter april 2014

1. Pürminerals Cream Blush i nyansen Flirt har blivit månadens stora favorit. Jag duttar lite med en flat top kabuki-borste i dosan, applicerar med svepande rörelser ut mot hårfästet. Den här rosa nyansen är i princip den enda jag använder just nu, fräsch till lätt vardagsmakeup och ger huden lyster som gör att den ser pigg och fräsch ut. Som om man nypt sig i kinderna. All you need!

2. Cliniccare Sun Block Silky Cream SPF 30 följde med hem i en goodiebag från Daisy Beautyeventet i början av april. Krämen är lättapplicerad, silkig och smiter ut på huden utan tjafs. Köper lätt en ny när denna tagit slut!

3. The Body Shop Honey Bronze i nyansen medium matte passar så perfekt för att plocka fram lite konturer. Jag applicerar lite under kundbenen så de lyfts och lite under bakre delen av käkbenet så de markeras. Det jag ÄLSKAR är att de är matt, skimrar inte ens det minsta. Jag gillar skimmer också, men mest av allt gillar jag alternativ😉 Vackert pressat som en honungskaka! Jag hittade även tre andra nyanser på The Body Shops hemsida, och ska kika närmare på den ljusaste light matte som kan passa bättre till vintern.

4. Cicamed Serum AHA är lite av en lifesaver. Jag blir lätt yttorr och ett serum men AHA hjälper till att hålla det i schack. Det är exfolierande, stimulerar cellförnyelsen och ger lyster, huden ser frisk och klar ut och får en jämnare struktur. Basta!