Taggar

, , ,

Världens mest populära giraff måste ändå vara Sofie, sötaste lilla tuggleksaken för bebisar som är tillverkad av 100% naturligt gummi och ätbar färg. I det här inlägget ska jag dock visa hudvård från Sofie la girafe baby, som lämpar sig för våra allra minsta. Bebisar har ömtålig hud, som dels inte tål att badas i tid och otid (de blir lätt torra i huden), dels är de kan de vara känsliga för starka parfymer som ibland finns i produkter till vuxna.

Sofie La Girafe

Sofie La Girafe Baby

I detta lilla startkit från Sofie la girafe finns det man kan tänkas behöva till ett bebisbad; rengöring, kräm till ansikte, babyolja och kräm till kroppen. Startkitet om fyra produkter innehåller 20ml styck och kostar runt 190kr. (babyshop.se) Produkterna har till största delen naturliga och ekologiska ingredienser som känns bra att använda. Jag blev direkt förtjust i Hair&Body Wash som känns mild och inte löddrar för mycket, samt oljan som är alldeles underbar för babymassage. Av säkerhetsskäl har jag aldrig olja i badet eftersom blöta och oljiga barn blir hala som ålar. Jag har oljan till att smörja in efter badet eller i massagen. Även om detta endast är ett startkit så att man får prova på produkterna så måste jag ändå säga att olja+tub+livlig bebis är lite svårmanövrerat. Produkterna från Sofie la girafe doftar milt och lite sött, bebis liksom. Jag gillar massor!

Startkitet kostar alltså runt 190kr och vill man sedan komplettera med produkter i fullstorlek kostar de mellan 139-189kr och innehåller 50-200ml beroende på produkt. Vill du inte köpa dina produkter online så finns de även hos Apotek Hjärtat som har cirka 200 apotek runtom i Sverige.