Taggar

, ,

Nu i mitten på maj kommer årets neonkollektion från OPI. Kollektionen består av sex starka färger som ska lysa upp ljusa sommarnätter och matchas med alla klädstilar från flipflops till högklackat. Jag älskar starka färger på naglarna och använder nagellack som min främsta accessoar!

OPI Neon Collection 2014

OPI Neon Collection 2014: Life gave me lemons, You are so outta lime, Juice bar hopping, Hotter than you pink, Push & Pur-pull, Down to the core-al och baslacket Put a coat on!

Jag har fått hem två lacken plus nya baslacket Put a coat on. Baslacket ska ge en bättre bas till just neonlack och göra att färgerna syns bättre och i neonsammanhang ”poppar”. Utöver Push & Pur-pull och Down to the core-al som kom i utskicket så kommer jag troligtvis köpa Life gave me lemons och You are so outta lime, älskar älskar den gröna lacket och är väldigt nyfiken på det gula. Hittar ni några favoriter?

Down to the core-al, Push & Pur-pull och Put a coat on!

Down to the core-al, Push & Pur-pull och Put a coat on!

Push & Pur-pull

Push & Pur-pull

Down to the core-al

Down to the core-al

Neonlack är ofta svårlackade och dessa är inga undantag. Med gott om tid och tålamod kommer du långt! Nya baslacket Put a coat on it som ska göra neonfärgerna mer färgstarka påminner om blaskig Tippex och är i sig inte heltäckande. Har du något annat vitt lack hemma kommer det fungera lika bra. Neonerna är sedan lite streakiga och svåra att få jämna men som sagt; gott om tid, tålamod och gärna en säker hand så blir det ganska bra ändå. På bilderna har jag inte rensat lack runt nagelplattan, jag ber om ursäkt för det. Gillar ni färgerna?

OPI Down to the core-al och Push & pur-pull från Neon Collection 2014.

OPI Down to the core-al och Push & pur-pull från Neon Collection 2014.

OPI Neon Collection 2014 släpps nu i maj och kommer att finnas hos Kicks, salonger och online och kostar 150kr styck.