Taggar

, ,

Ja, vid det där Stockholmsbesöket då jag leddes runt av Lipglossbitch-Helena gick vi även till Sephora på Biblioteksgatan. Vi kom in måndagförmiddag efter något som varit en stor shoppinghelg och det var tämligen rörigt och ganska smutsigt bland en del produkter. Det saknades produkter, läppglans i en salig röra och makeuprester i ställen. Jag uppskattar inte att mötas av sådant. Fine, att det varit en helg med event och mycket folk, men när man slår upp portarna igen ska det se snygg ut.

I alla fall, jag som sällan kommer förbi en Sephorabutik gick några vändor för att inspireras och se om någon produkt skulle börja ”tala till mig”. Ni vet rösten som kallar ”köööööp mig”. Det tog ett tag, men slutade på tre produkter, varav två visas i det här inlägget.

Formula X och NARS

Formula X och NARS

 

NARS The multiple i nyansen Orgasm är en varm rosa med massor av guldskimmer. Den är så läcker att jag absolut inte kunde motstå. Stiftet är lättapplicerat, krämigt och går att sudda för önskad effekt. Älskar redan. The Multiple är en som namnet antyder, en mutiprodukt, och kan användas för highlighting, blush, på kinder, ögon och läppar. Jag tror att The Multiple kan konkurrera med bareMinerals READY Luminizer (som jag skrev om här) som min ”sommarprodukt” som jag kan såsa omkring i på dagarna och sedan bättra på till kvällen om det vankas fest. Stiftet ingår i Orgasm Collection som ni kan se mer av på NARS hemsida här. (Vid besöket fick jag egentligen med mig The Illuminator som jag senare gick och bytte.) Pris 390kr om jag minns rätt.

NARS Orgasm The Multiple

NARS Orgasm The Multiple

Jag köpte också mitt första nagellack från Formula X. Märket lanserades nyligen på Sephora i Sverige och kommer säkert bli populärt bland lacknördar. Det fanns många färger att välja mellan men jag köpte en av säsongens färger ”A little sexy” och beskrivs som ”periwinkle pearl” och det kan nog stämma. Periwinkle betyder vintergröna och dess blommor är ljust lila, men troligtvis inte skimrande😉 Jag hoppas på ett lättlackat nagellack trots skimmer, det är ju snyggt men brukar bli randigt. Cirka 120kr (tror jag).

Formula X A little sexy

Formula X A little sexy

Besöker ni Sephora? Har ni några favoriter bland märkena som endast säljs hos dem?