Taggar

, ,

Jag brukar inte köpa lack från Isadora men kunde inte motstå att testa deras nyhet Gel Nail Lacquer. Ett färgat lack som tillsammans med deras speciella Top Coat ska ge en veckas ”super shine”. Lackets finish ska påminna om gellack men härdas utan UV-lampa och ska ge den speciellt slittåliga och glansiga ytan som ett gellack brukar ge.

På bilderna ser du färgen Aquatic som är en klarblå färg. Jag valde att köpa ett mörkt lack till mitt test eftersom man direkt ser på nageln om lacket chippat. Till skillnad mot ljusa nyanser där man kanske inte ser direkt om lacket lossnat.

Gel Nail Lacquer ska lackas med två lager färg och sedan vänta tre minuter innan man appliceras Top Coat. Lacket får en fin yta och glans, men hållbarheten var inte i närheten av en vecka på mig. Efter 24h chippade första nageln och efter 48h var fyra naglar så fula i kanten att jag tog bort lacket. Om det är till någon tröst så var det fortfarande glansigt på det lack som satt kvar, men chippat lack är inte tjusigt ändå. Fördel: lätt att ta bort, precis som vilket lack som helst. 

Till lackets försvar (om det ska behövas?) så tvättar jag kanske händerna tre gånger i timmen, byter blöjor, leker med bebis på golvet, lagar mat och diskar i all oändlighet (känns det som), sånt som man gör som föräldrarledig, samt skönhetsbloggar och hamrar på tangenter!

Jag köpte lacken för ett par veckor sedan och då kostade dem 149kr för två lack, ett färgat plus top coat.

Isadora Gel Nail Lacquer

Isadora Gel Nail Lacquer

Isadora Gel Nail Lacquer

Isadora Gel Nail Lacquer

Isadora Gel Nail Lacquer

Isadora Gel Nail Lacquer