Taggar

, , ,

En av nyheterna från The Body Shop den här våren är Tea Tree Flawless BB Cream som med djuprengörande tea tree ska ge ”clearer looking skin in 3 days”. Tea tree oljan som används är från Kenya och är givetvis ekologisk Community Fair Trade-producerad och ska verka antiinflammatoriskt på orenheter, vara utjämnande i hudtonen och nedmattande.

The Body Shop Tea Tree Flawless BB Cream vänder sig till dig som har oren hud, jag skulle tipsa om denna till något med oljig hudtyp och med tendenser till inflammationer (akne). Min hudtyp är precis tvärtom: jag är torr och har kanske en inflammation per år och jag blir klart ingen bra kandidat till att använda krämen under en längre period. Jag har upplevt att den har känts för torr för min hud. I övrigt är Tea Tree Flawless BB Cream lätt att applicera och har den fräscha doften från tea tree som jag uppskattar väldigt mycket. Det allra bästa med krämen är nyansen 01 light, den känns helt perfekt och jag är riktigt glad att The Body Shop skapat en riktigt ljus nyans för bleka skandinaver. Eftersom den innehåller färgpigment skulle jag använda en annan kräm under natten.

The Body Shop Tea Tree Flawless BB Cream

The Body Shop Tea Tree Flawless BB Cream- not my cup of tea😉

The Body Shop Tea Tree Flawless BB Cream

The Body Shop Tea Tree Flawless BB Cream – tre fina nyanser och fräsch doft!

The Body Shop Tea Tree Flawless BB Cream finns i butik nu och kostar 150kr för 40ml tub.