Taggar

, ,

Idag kom en välfyllt paket med bland annat denna Swiss Clinic Skin Roller. Swiss Clinic erbjuder en uppsjö av spännande produkter för hud, fransar, bryn och kosttillskott och det ska bli jätteroligt att testa lite från deras sortiment.

20140513-205252.jpg

Först ut ikväll blev microneedling, en rulle med 540 små nålar som är 0.5mm långa. Jag rengjorde ansiktet noggrant, rullade efter konstens alla regler (horisontellt, vertikalt och diagonalt från två håll), och applicerade sedan Skin Rejuvinator, ett serum som ska hjälpa huden att läka, stimulera cellförnyelse och kollagenbildning men också bromsa hudens åldrande. I mitt paket fanns även tabletterna Immunizer med betaglukan som ska vara hudåterskapande och immunförsvarstärkande.

Med att fast och jämt tryck rullas Skin Roller över behandlingsområdet, i mitt fall ansikte, hals och dekolletage, och det blir rejält rött av blodcirkulationen! Det sticks givetvis av nålarna men det är överkomligt. Nålarna ska skapa kanaler i huden för att serum som används sedan ska kunna penetrera och på så sätt förstärkas. Det jag mest hoppas på är att ögonområdet ska få ett lyft. Jag är 36 år gammal och mina ögonlock är rejält hängiga redan och hur kul är det då att använda ögonskuggor och försöka göra en snygg makeup? I bästa fall hoppas jag även att huden blir friskare, klarare, jämnare i hudtonen och får lite mer ”volym”.

Microneedling kan användas för att boosta huden, stimulera kollagenbildning, förbättra hudens struktur, ärr, pigmenteringar och fina linjer. Som hudterapeut har jag varit lite skeptisk till denna typ av hemmabehandling. Jag är van att bedöma hudtillstånd både hos mig själv och andra, men för andra som inte arbetar med hudvård, hur avgör man om huden klarar denna behandling?

Låter microneedling spännande? Ni har kanske testat det hemma eller på salong, berätta gärna om era erfarenheter! Jag har inte gjort denna typ av behandling tidigare, varken hemma eller på salong, så det är en spännande tid som ligger framför mig! Jag ska köra en kur under ett par månader och kommer delge er mina tankar under resans gång!

Paketet som jag testar heter Swiss Clinic Total Skin Renewal och kostar just ni 1199kr hos Swiss Clinic.