Taggar

, , ,

I slutet av april lanserades The Body Shop Body Sorbet, en svalkande sorbetliknande lotion för huden. Med ekologisk Community Fair Trade-producerad aloevera från Guatemala utlovades återfuktning utan kladd.

The Body Shop Body Sorbet

The Body Shop Body Sorbet

Jag fick hem fyra av fem body sorbet att testa, Pink Grapefruit, Mango, Strawberry och Moringa. Jag gillar de flesta dofter hos The Body Shop och dessa klassiker är inga undantag. Kanske är Pink Grapefruit min all time favourite, jag tenderar att köpa den i andra produkter. Doften som saknas i utskicket är Satsuma, men den har jag doftat på i butik; fruktig, söt och fräsch i en och samma doft, riktig fin doft!

Karaktären på dessa Body Sorbet är jag däremot lite skeptisk till. De känns märkliga i sin konsistens, som riktig sorbet men som inte smälter i kontakt med huden. Den verkar mer åka runt på huden när jag applicerar den. På den positiva sidan är den svalkande och känns lugnande på huden. Aloevera är känt för att användas på solbränd hud och den kan säkert kännas sval och skön under ljumma sommarkvällar. Just nu blev känslan mer >meh<, något jag inte alls var beredd på eftersom jag hoppade av förtjusning när jag läste pressmeddelandet som gick ut för ett par månader sen.

Har någon av er testat The Body Shop Body Sorbet? Vad tyckte ni?

Priset för 200ml är 165kr.