Taggar

, , ,

Chanel Nail Colour 08 Pirate

Chanel Nail Colour 08 Pirate

Vid ett besök i Stockholm i början av april då jag skulle på Daisy Beauty-event sprang jag inom Åhléns City. Jag minns inte när jag var där sist, men det är ett antal år sedan och jag blir lika lycklig varje gång. Det känns som om jag hamnat rätt.

Dagen till ära hade jag bestämt mig för att belöna mig själv (av okänd anledning) med mitt första (hör och häpna!) nagellack från Chanel. Jag läser mest lovord när det gäller nagellack från Chanel och gjorde nu slag i saken. När man väljer ett nagellack som kostar 250kr (yikes!) så föreslår jag att man väljer en riktig favoritfärg, en sådan man brukar köpa om och om igen och målar ofta med. Annars känns det nog mest surt att ha ett lack för 250kr som är trendigt för en säsong och sedan samlar damm i badrummet.

Chanel Nail Colour 08 Pirate är en krämjelly-blandning med en smal och rund pensel, den blir något plattare vid applicering, har bra stuns och motstånd mot nageln, men kunde blivit bara aningens bredare för lättare applicering. Lacket täcker på två lager och det är med beröm godkänt. Om jag köper igen? Vet inte, det är kul att äga ett klassiskt rött nagellack från Chanel, men det finns billigare varianter som gör bra röda lack också.

Brukar ni köpa de dyrare lacken? Är de prisvärda och bättre är budgetvarianterna?