Taggar

, , , , ,

I slutet av april var jag i Stockholm för att gå på pressvisning för Nordic Collection by OPI. En serie om 12 nagellack inspirerade av de nordiska länderna och som släpps i höst. Det var världslansering och självaste grundaren Suzi Weiss-Fischmann, first lady of nails och grundaren av OPI var på plats.

Pressvisningen hölls i vackra Spegelsalen på Grand Hôtel i Stockholm och det bjöds på buffélunch med nordiska smaker. Troligtvis den godaste, mjukaste och lenaste gravade laxen jag ätit, en fantastisk sallad med färsk sparris och brie på kavring. Och så mycket mer! Jag hade vackra bordsdamer som Kicki Norman, (som samma dag blev utnämnd till Årets skönhetsskribent) Frida Skoglund, Pssion-Emelie, Purity-Sanna.

Under lunchen hölls presentation av Suzi, som berättade lite om företaget OPI. För mig var det här ren information som jag hade kunnat leta upp på nätet, jag hade önskat lite mer hjärta, passion och inspiration från henne. Lite mer ”from the heart”, hur ofta är det hon kommer hit för en världslansering? Men oavsett, jätteroligt att få vara med den här dagen!

Jag tog många bilder under visningen, på vackra Spegelsalen (guld och kristallkronor så långt ögat når!), på lacken som ingår i kollektionen och även på den redan legendariska kollektionen med Coca-Cola, men alla bilder är borta! Jag har klantigt nog lyckats radera dem från min iPhone och ingen verkar veta om/hur dessa går att återställa. För bilder får ni gärna kika in hos Lipgloss Bitch-Helena, Beleza-Tina och SaintBella Beauty.

Kollektionen känns kanske inte helt unik, samtidigt är det svårt att känna in sig i eventuella höstkulörer nu när sommaren står för dörren. Oavsett så ser de ut att hålla allmän OPI-kvalitet, det är sällan jag blir besviken! Jag har fotograferat lacken i Nordic Collection här hemma och vi kan kika på dem i alla fall!

Do you have this color in Stock-holm?, Skating on thin Ice-land, Viking in a vinter vonderland, Thank glogg it's friday!

Do you have this color in Stock-holm?, Skating on thin Ice-land, Viking in a vinter vonderland, Thank glogg it’s friday!

Inga färger som jag direkt hoppar jämfota över, men jag får kanske lite mer höst- och mörka bär-känsla när det är septemder? Jag kan också känna att Skating on thin Ice-land och Viking in a vinter vonderland skulle kanske vara ljusare? Frostig? Vitare? Ljusblå? Skimriga? De känns inte som varken vinterland eller Island.

Going my way or Norway?, How great is your Dane?, Ice-bergers & fries, OPI with a nice Finnish.

Going my way or Norway?, How great is your Dane?, Ice-bergers & fries, OPI with a nice Finnish.

Nyanserna är något mörkare i verkligheten och min favorit här är mörkt jordiga How great is you Dane? Annars känns de lite >meh<..

My dogsled i a hybrid, Suzi has a Swede tooth, Can't afjörd not to, My voice is a little Norse.

My dogsled is a hybrid, Suzi has a Swede tooth, Can’t afjörd not to, My voice is a little Norse.

Hello colorful! Här har vi mina favoriter just nu. Det kan klart ha med sinnesstämningen att göra; snart sommar och jag vill gärna ha starka färger på naglarna. Favoriten är helt klart smutsigt mintgröna My dogsled is a hybrid, ett lack som jag använt flera gånger sedan jag kom hem från Stockholm och som jag kommer för köpa nytt av i höst när det släpps. Bubbelgumrosa och orangekorall passar också fint till sommaren och kommer väl till pass nu, (trots att de egentligen inte släpps förrän i augusti). My voice is a little Norse är ett strukturlack, men är inte märkt som ett rent Liquid Sand och det är inte heller lika grovkorningt som Liquid Sand brukar vara. Ett ”asfaltslack med holografiskt glitter” kan man nog bäst beskriva det som. Übertjusigt!

Nordic Collection by OPI 2014

Nordic Collection by OPI 2014

Här ser ni swatches på alla lacken i Nordic Collection. Namnen är som vanligt kluriga, uppfinningsrika, och riktiga ”tounge wreckers”, men lite väl mycket ”bend over backwards”. Det enda namn jag kan minnas på rak arm är My dogsled is a hybrid, kanske mest för att jag är så förälskad i just det lacket?

Nordic Collection by OPI släpps i augusti och från och med den här kollektionen kommer OPI:s lack att kosta 155kr. (jämfört med 150kr nu). Jag tycker inte det är någon blodig prishöjning och för ett bra lack är 150kr väl investerade slantar.