Etiketter

, , , ,

James Read är en ny aktör på den svenska marknaden. Storbritanniens “self tanning guru” har ett stort sortiment med 15 produkter för hemmabruk och fler ska lanseras. Produkterna kommer i flera utförande; mousse, liquid, spray och flera av produkterna kommer i både light och mediumnyans. Det finns för ansikte, kropp och som BB cream.

James Read Sleep Mask Tan for face.

James Read Sleep Mask Tan for face.

Jag har provat James Read Sleep Tan Mask för ansiktet. Det var med skräckblandad förtjusning som jag lade på denna genomskinliga gelé en kväll utan att riktigt veta vad som väntade mig morgonen efter. Gelén kallas också “beauty over night” och är en kombination av ansiktsmask och brun-utan-solegenskaper, proppad med bla. aloe vera, hyaluronsyra, extrakt och gurka och rödalger.

Det som slår mig direkt på morgonen innan jag ens stigit upp och sett mig i spegeln är att huden känns fuktbombad! Mjuk, len och följsam! När jag sedan vågat mig upp och ställt mig framför en spegel inser jag jag också att resultatet är tillfredsställande. En mjuk “toning” av huden, lyster och riktigt fin “glow”. Nyansen mörknade något under dagen och jag var rädd för att den skulle bli för mörk för mig, men jag skulle säga att den blev helt perfekt! Jag var också ganska generös med masken och skulle säkert kunna ta en mindre mängd nästa gång.

Jag blir direkt nyfiken att testa James Readprodukter för kroppen, för nyansen blir riktigt fin, ser naturlig ut och har ingen märklig BUS-doft. LOVE it!

Får jag önska något om produkten så är det att den skulle vara färgad, jag skulle lättare se var jag applicerat den och även lättare att se var jag behöver tona ut för att undvika skarpa ränder eller kanter.

Pris: 265kr för 50ml. Väl investerade pengar för en produkt som är mycket dryg, fungerar över natten och ger fint resultat. James Read finns hos NK och på eleven.se.

James Read tipsar: applicera masken under ett par timmar för att få lite snabb lyster inför fest, eller använd under dagen för att bygga färg och lyster. Gelén är såpass lätt i konsistensen att det kommer inte kännas flottigt eller tungt i ansiktet.

In English: well done, James Read! A lightweight gel mask that builds up a soft glowing tan during the night.

För att läsa om fler BUS-produkter kan du kika in i det här inlägget: BUS för ansikte och kropp!

 

 

