Taggar

, , , ,

För lite mer än en månad sedan kom MaxFactor Face Finity All Day Primer hem i brevlådan. Den lovade bättre fäste och hållbarhet åt din foundation. Hur har jag testat den och hur har detta fungerat?

MaxFactor Face Finity All Day Primer

MaxFactor Face Finity All Day Primer

Enligt pressutskicket ska MaxFactor Face Finity All Day Primer ha många fördelar såsom len hud, reducera ojämnheter och fina linjer, absorbera talg och svett från huden och den innehåller SPF 20! Läs gärna hela presentationen som jag skrev i det här inlägget.

Under månaden som gått har jag testat den flera gånger i veckan, (verkligen superdryg!), oavsett om jag bara skulle ha makeup några timmar eller en hel dag. Jag har även testat den tillsammans med olika sorters foundation; flytande, pressad och löst puder.

Jag tycker att den har fungerat tillsammans med flytande foundation, den suger åt sig produkten utan att det blir svårt att jobba med den och tona ut och helt utan att det skulle se torrt eller kakigt ut. När jag däremot använt en pressad foundation har jag sett tendens till att de helt enkelt inte smälter ihop, utan det ser mer ut som om jag borstar foundation ovanpå primern.

Det jag upplever att den gör allra bäst är att den verkligen biter tag i i foundation och håller den på plats. Makeupen ser i princip likadan ut klockan åtta på morgonen som klockan 20.00 på kvällen. Jag tycker nog inte reducerar linjer i ansiktet, de syns lika envist i alla fall. Jag stör mig inte jättemycket på linjer i ansiktet, jag är knappast 20 längre.

Det kanske låter som jag inte alls gillar den här primern, men så är det inte. Jag vill gärna lyfta fram för- och nackdelar, så som jag har upplevt dem. Säkert kan det fungera annorlunda på dig, en annan hudtyp, en annan foundation. Man får ju testa sig fram.

Faktum är att jag lätt köper en ny av just denna när den tar slut!

Maxfactor Face Finity All Day Primer ska finnas i butik sedan mitten på maj och kostar 149kr för 30ml.