Etiketter

, ,

Pürminerals Big Look Waterproof Mascara följde med hem efter presslunchen i början av april. Det är inte så ofta som jag använt vattenfast mascara tidigare, jag har helt enkelt inte orkat med det extra steget med rengöring för att lösa upp den. Men alltså, vattenfast, vilken grej egentligen! Jag kan gå till Elliots skola i duggregn utan att se ut som en tvättbjörn när jag kommer fram! Jag kan vara på badhuset med hela familjen och mascaran sitter ändå kvar!

Pürminerals Big Look Waterproof Mascara

Pürminerals Big Look Waterproof Mascara

Pürminerals Big Look Waterproof Mascara har en rund borste i plast (den stickiga varianten som gör lite extra ont att få i ögat.) som är något stor, men formulan på färgen är riktigt bra och ger grymt svarta fransar. Det tar ett tag innan den torkar och jag hinner applicera flera lager utan att fransarna klibbar ihop och blir stela spindelben. I like it! Den har suttit hela dagen utan antydan till att svika mig och går ändå lätt att tvätta bort med en remover för vattenfast makeup.

Pris cirka 275kr. (just nu finns den för 220kr hos hudoteket.se)

 

