Taggar

, , , , ,

Jag vet att jag kan uppfattas som både tjatig och enkelspårig men faktum är att Nimue funkar för mig. Min hud älskar och behöver kärleken från Nimue. En produkt som står sig mot allt jag testat är Nimue Cleansing Gel. Mild, effektiv och huden blir squeeky clean utan squeeky. Frisk och klar hy men inte uttorkad.

Rengöringen är en tvålfri gel som innehåller bl.a. AHA-syror och med ett pH-värde på 4,5 stör den inte hudens naturliga syramantel= hudens egen skyddande mantel som bl.a. består av dess egna fettsyror, fettalkoholer och mjölksyra. Det är denna mantel som skyddar oss mot angrepp från bakterier och andra mikroorganismer som annars kan ta sig in via huden.

Nimue Cleansing Gel har ett minus: den tar inte bort vattenfast makeup. I alla fall inte de mascaror jag haft. Ett litet minus för priset också, men det vägs upp av att produkten är så dryg! Priset för 140ml ligger cirka 478kr och en refill som du sedan köper kostar cirka 358kr. Ja, det är priser som vid inköp svider i plånboken, även för mig som älskar Nimues rengöring och är övertygad om dess effekt.

Fördelen är klart att den är dryg. Jag tar ett pump vid rengöring om jag inte har makeup och om jag har sminkat mig brukar jag först rengöra ögonen med en makeupremover för vattenfast smink och sedan tvätta ansiktet två gånger med vardera ett pump. Det finns inget anledning att överdosera, rengöringen fungerar ändå och kommer att vara hur länge som helst.

Efter att ha provat en del rengöringar det senaste året bestämde jag mig förra veckan för att köpa Nimue Cleansing Gel igen. Jag har som tur är sparat min flaska och kunde köpa refillen som är ungefär 100kr billigare. Nimues produkter går inte att köpa i webbutiker, vilket jag tycker är riktigt bra! Det är en avancerad hudvårdsserie som kräver korrekt hudanalys samt att man vet vad man vill med sin hudvård och att man får förklarat vad som är rimligt att göra med rätt produkter.

Jag har köpt min rengöring på Salong Karisma i Helsingborg. Salongen drivs av Petra som är ägaren och här arbetar även superduktiga Lena som jag tidigare arbetat med, samt att vi gick på samma skola till hudterapeut men i olika klasser. För er som bor i Helsingborg är intresserade av Nimue är detta verkligen en salong jag kan rekommendera.

Nimue Cleansing Gel

Nimue Cleansing Gel

Här har vi rengöringen nedmonterad: flaska, pump, skruvring och själva refillen. Min flaska är inte så vacker längre, den är lite skavd över pumpen och det har fastnat lite kalkrester på flaskan eftersom den i perioder har fått bo i duschen.

Nimue Cleansing Gel

Nimue Cleansing Gel

Här är rengöringen ihopmonterad och redo att användas. Äntligen, säger jag! Halleluja, för att jag tog mig i kragen och köpte Nimue Cleansing Gel igen!