Taggar

, , , ,

Priti NYC Polish är känt inom mode och skönhetsbranschen som veganvänlig och ”5-free”. Att ett nagellack är 5-free innebär att det är fritt från formaldehyd, rester av formaldehyd, toulen, kamfer och dibutyl ftalat, ämnen som alla är kända för att vara cancerogena. Nagellacken ska vara säkra att använda på barn och gravida.

Kim D’amato som är grundaren av märket fick idén under sin graviditet och ville skapa något som var säkert att använda, samt att det skulle ge något tillbaka till eftervärlden; ”stödja ekologiska bönder och minska mängden kemikalier som förgiftar jorden och dess invånare”.

Serien består idag av 36 lack och tillbehör i form av remover och bas- och topplack. Vill du se hela sortimentet finns det på den här sidan: Priti NYC Polish. Här finns även en sida för återförsäljare, den är inte milslång än men jag hoppas att det ändras snart. Pris: 149kr för 12ml.

Här ser ni några av mina favoriter på sidan:

Ladyfinger Cactus

Ladyfinger Cactus

Fireglow

Fireglow

Forget Me Not

Forget Me Not

Geisha Girl

Geisha Girl

Jag har fått hem Forget Me Not som prov och det är väldigt lättlackat och får en fantastiskt fin glans och yta helt utan topplack. Jag upplever torktiden lite för lång men så är jag också van att alltid använda Seche Vite som snabbtorkande topplack. Forget Me Not är skirt i pigmenteringen och efter tre lager kan jag ändå ana nagelns vita kant. Det är inte så att jag lider av det, för färgen är banne mig så vackert ljust blå med grå inslag att det kommer bli en given favorit i sommar. Lacket doftar ”nagellack” men inte så starkt som man annars är van vid, angenämt!

Forget Me Not

Forget Me Not

Forget Me Not

Forget Me Not

Forget Me Not

Forget Me Not