Taggar

, ,

Sephora Waterproof eye makeup remover köpte jag vid mitt senaste besök i Stockholm. Min tidigare favorit Waterproof eye & lip make-up remover från The Body Shop har varit slut ett tag och det är himla svårt att använda vattenfast mascara när man inte har en bra rengöring. Det har jag nämligen testat och det resulterar i mascararester som sitter kvar i tre dagar. Bra hållbarhet på mascaran, men inte så snällt mot fransarna.

Sephora Waterproof eye makeup remover, 50ml.

Sephora Waterproof eye makeup remover, 50ml.

Vid mitt besök på Sephora hade jag sällskap av bl.a. Wysteriia-Cecilia som hade testat Sephora Waterproof eye makeup remover på vattenfasta ögonpennor hon målat med i butiken. Hon menade på att den fungerade nog inte så bra (jag såg färgrester på hennes handrygg) och önskade mig lycka till. Jag suckade djupt och var tacksam att jag köpt en liten flaska på 50ml.

Sephora Waterproof eye makeup remover är en tvåfasrengöring och det tog ett tag innan jag listade ut rengöringen helt och hållet. Den MÅSTE SKAKAS ordentligt! Det räcker inte att man vänder flaskan ett par gånger utan den ska skakas så att de två vätskorna blandas helt. Då fungerar rengöringen! Jag använder den på bomullspads som jag sedan arbetar med på fransar och runt ögonen. Den är inte supersnabb men löser upp makeup och mascara bra ändå och utan att man behöver gnugga hårt.

Priset för denna förpackning som är på 50ml är 35kr, och passar perfekt i din resenecessär nu till sommaren! Sephora Waterproof eye makeup remover finns även som 125ml.