Etiketter

, , , ,

Vilken lördag det blev! Det som lite löst började med att Beleza-Tina längtade till Göteborg blev till slut nästan en heldag i Göteborg och möte med många fina skönhetsbloggare, trevliga nya ansikten och möten, inspirerande entreprenörer och en massa god mat och dryck.

Min resa började vid tiotiden på lördagen, jag hade bestämt mig för att köra till Göteborg. Eftersom det pågått en tågstrejk skulle sista tåget hem gå 17.55 från Göteborg och jag hade missat halva kalaset. Väl i Göteborg träffade jag Isabella, Helena, Malin och en tredjedel av bloggen El Mika, nämligen Karin, och vi började med lättare lunch och ett glas vin Norda Bar & Grill som tillhör Clarion Hotel Post. Vassast på vinlunchen var absolut Karin som med van hand och blå Essie Strut your stuff-naglar mycket elegant förtärde ostron och champagne! Även Beleza-Tina slöt upp innan vi gick till Skönhetsfabriken.

Vinlunchar med Isabella, Helena och Karin.

Vinlunchar!

Vid halv fyra skulle vi träffa resten av sällskapet på Skönhetsfabriken som ligger i samma hus som Clarion Hotel Post men hyr sina lokaler av hotellet. Lotta Johansson, VD, berättade om Skönhetsfabrikens grundare Amanda och Johan Elmander (the one and only) som har skapat företaget med människans hälsa i fokus, och erbjuder allt från personlig träning, kostrådgivning, relax, behandlingar, barberare och frisörer. Jag gillar den här idén, det är både lätt att inspireras och ta sig tid att ta hand om sig själv när allt finns under samma tag. Jag har definitivt sett idén tidigare, men faktiskt inte lika väl utförd. Det har känts som en god tanke men inte fullförts till perfektion.

VD, Lotta Johansson

VD, Lotta Johansson

Företaget har valt en avslappnad ”unisex” miljö och inredning för att tilltala alla. Det känns välkomnande och jag skulle gärna boka behandlingar här. Framför allt skulle jag vilja testa den här otroligt sköna bänken som kan användas vid schampoonering! VARFÖR lade jag mig inte där? Bara för att testa, känna, blunda en liten stund? Jag begriper det inte!

Det här är en dröm! Horisontell schampoonering! Lyxigt!

Det här är en dröm! Horisontell schampoonering! Lyxigt!

Personligen skulle jag ju gärna ha ett Hedersmedlemskap som kostar hisnande 150.000kr (ja precis!) och fri tillgång till gym, relax, PT-timmar, behandlingar, salong etc etc etc.. Sjukt lyxigt!

Underbara Mette Picaut! Vilken trevlig, kreativ och företagsam kvinna detta är som började röra ekologiska krämer hemma för att sedan bygga upp ett imperium av antiageprodukter för den moderna kvinnan! Produkterna tillverkas utan mineralolja, parabener, parfym, färgämnen, sulfater och silikoner. De är istället framställda med rena ingredienser från naturen och effektiva antiageegenskaper.

Mette Picaut

Mette Picaut

Under eftermiddagen på Skönhetsfabriken fick vi bubbel, plockmat, vi minglade med alla fina bloggare som dök upp och vi fick minibehandlingar av Skönhetsfabriken; lackning, hårstyling och ögonmask. Som balsam för själen, precis vad man ibland behöver, ett break i vardagen!

Catering från KitchenWiz

Catering från KitchenWiz

Vi fick med oss en generös goodibag med gåvor från Mette Picaut och Skönhetsfabriken. Jag har bl.a. fyra nya produkter som jag med glädje ska testa: rengöring, ansiktsvatten, peelingmask och olja. Peelingmasken och oljan kan jag säga redan nu är rena mirakelprodukter. Om du är nyfiken så finns det recensioner att söka på tex. Google.

M Picaut: Nourishing cleanser, Hydrating water, Exfoliating peel mask och Precious oil.

M Picaut: Nourishing cleanser, Hydrating water, Exfoliating peel mask och Precious oil.

Efter detta trevliga event gick några av oss till en tapasrestaurang El Toro Bravo, fantastiskt god mat! Jag kommer att leva på halloumi med bacon och honung resten av sommaren!

Sommarens hetaste tips: baconlindad halloumi med honung! Yummie!

Sommarens hetaste tips: baconlindad halloumi med honung! Yummie!

Jag hade en tvåtimmarsresa framför mig och valde att köra hem vid 22-tiden. Jag är såhär torsdagen efter fortfarande så nöjd med dagen, fina skönhetsbloggare, roliga möten och intressanta idéer och produkter. Det blir liksom inte bättre än så! Min fråga är: när gör vi detta igen?

Tack till Belezas briljanta idé om att träffas i Göteborg, tack till  Kajalpennan som lyckades boka ett datum, tack till Beauty by Tanci som ordnade event med Mette Picaut och Skönhetsfabriken, tack till Sublimt som bokade bord på El Toro Bravo.

Om jag glömmer någon nu får ni hänga mig! Tack till LipGloss Bitch, SaintBella Beauty, El Mika-Karin, Heartcore-tjejerna, Killer Colours och mig själv för att vi allihop lyckades samlas på ett och samma ställe.

 

