Taggar

, , ,

För ett par veckor sedan köpte jag dessa tre lack och Cuticle Eraser från Nails Body & Body. Det är vårens hypade lack från CND som lovar 7 dagars hållbarhet. Jag valde två färger från vårkollektionen, Desert poppy och Mint Convertible, samt topplacket Weekly top coat. När jag ändå beställde så slog jag till på Cuticle eraser. Det finns inget bättre mot fnasiga nagelband som följer med upp på nageln!

Desert poppy är en fin korall som vid närmare undersökning visar sig ha ett mikrofint skimmer, det syns faktiskt mest i flaskan och inte alls mycket på nageln. Mint Convertible är ett krämlack i smutsig mint. Jag älskar båda färgerna skamlöst mycket!

Fungerar det då? Sitter lacket kvar i 7 dagar? Nja.. jag får väl återkomma i det ärendet helt enkelt. Mina naglar är som bekant inte i toppform och att få något lack alls att fastna i sju dagar verkar stört omöjligt.

Har ni testat CND Vinylux Polish, hur har hållbarheten varit för er?

CND Vinylux Polish kostar 139kr (hos Nails Body & Beauty) och Cuticle Eraser 15ml har samma pris.

CND Vinylux Polish och Cuticle Eraser.

CND Vinylux Polish och Cuticle Eraser.