Etiketter

, ,

Lika exalterad som jag blev över James Read Sleep mask Tan, lika besviken blev jag över denna. BB Gradual Tan låter bra, men blir ingen fullträff.

James Read BB Gradual Tan

James Read BB Gradual Tan

BB Gradual Tan beskrivs som den perfekta handväskeprodukten för en direkt och perfekt touch-up och lätt applicering. Jag skulle vilja säga precis tvärtom. Produkten fungerar okej som återfuktare men ger ingen direkt färg. Även om krämen är färgad ljust beige så är detta inget som syns på huden, en utebliven BB-effekt skulle jag vilja säga.

James Read BB Gradual Tan

James Read BB Gradual Tan

Appliceringen sker med den pensel som sitter på flaskan, som förvisso går att skruva av, men jag är högst tveksam till skruva av och bryta produktens atmosfär. På detta sätt släpper man in luft och allt vad luften bär med sig. Man rekommenderas också att torka av penseln med en servett efter applicering, den ska alltså inte rengöras ordentligt?

James Read BB Gradual Tan

James Read BB Gradual Tan

BB Gradual Tan från James Read finns även i nyansen medium som borde vara något mörkare än denna, men jag vet inte hur den ser ut på huden, kanske korrigerar den mer än vad light gör?

Brun-utan-soleffekten är däremot riktigt bra, den byggs upp gradvis och långsamt, det gillar jag och för att underhålla den har jag använt BB Gradual Tan ungefär varannan dag.

Produkten som jag fått hemskickad för test innehåller 25ml och en penselapplikator, den kostar cirka 230kr hos eleven.se Samma produkt finns också med pumpfunktion, i 50ml och kostar då runt 265kr istället.

 

