Taggar

, , ,

Sensai Silky Bronze Cellular Protective Cream For Face

Sensai Silky Bronze Cellular Protective Cream For Face

Sommarens absolut lyxigaste solskydd heter Sensai Silky Bronze Cellular Protective Cream For Face. Den här sköna krämen har SPF 50 med skydd för både UVA och UVB, är vattenresistent och känns pålitlig i solen. Tillsammans med ingrediensen CPX Vital Extract motverkar krämen hudens tecken på åldrande orsakat av solen. Det låter högteknologiskt och lyxigt och priset är därefter. Denna tub på 50ml går på 975kr och det smärtar mig och säga det, men den kan mycket väl vara värd det.

De dagar som jag använt krämen har jag inte behövt någon annan hudvårdande kräm under utan bara solskyddet från Sensai. Den återfuktar hela dagen och varken syns eller känns i ansiktet. Sensai Silky Bronze Cellular Protective Cream For Face har en lätt doft som inte känns kvalmig ller på något sätt tar över.

Men hur motivera en kräm för 975 kronor? Jag vet faktiskt inte. Även om jag älskar den och skulle vilja köpa den så säger nog plånboken tyvärr nej.

Men, om du har lite extra cash över, och vill ha en enda kräm som återfuktar, vårdar, verkar antiage och har solskydd för både UVA och UVB, då rekommenderar jag Sensai Silky Bronze Cellular Protective Cream For Face å det allra varmaste. Finns även i SPF 15 och 30.

I serien för ansikte finns också ett stift Cellular Protective Stick som ger SPF 30 och kostar 495kr. Samt en pressad puderfoundation i lyxig dosa, Sun Protective Compact, som finns i fyra färger och ger SPF 30, 495kr. En foundation som jag verkligen skulle vilja sätta tänderna (eller penslarna!) i.