Taggar

, , , ,

Häromdagen fick jag fullständig glitterflipp och lackade x antal lager med tre glitter från Essie. Silvriga Set in stones, rosa A cut above och blå Stroke of brilliance ingick alla i den glittriga kollektionen Lux Effects som släpptes strax innan jul 2013.

Glitterflippen kom utav att jag är så less på naglar som skivar sig, lack som inte fastnar ordentligt och håller därmed inte mer än cirka 24 timmar. Jag tänkte att glitterlack som ofta är så svåra att lacka av eftersom glittret fastnar på nageln, borde ju hålla hur länge som helst?

Så är det inte, glittriga lack blir ofta spröda och på grund utan glitterflakes bryts de också av. Men nu får det sitta kvar. Sur och trött på mina naglar. Men just nu glittrar det fint i alla fall!

Essie Set inte stones, A cut above och Stroke of brilliance.

Essie Set inte stones, A cut above och Stroke of brilliance.

Essie Set inte stones, A cut above och Stroke of brilliance.

Essie Set inte stones, A cut above och Stroke of brilliance.

Essie Set inte stones, A cut above och Stroke of brilliance.

Essie Set inte stones, A cut above och Stroke of brilliance.

Om jag minns rätt var denna kollektion en limited edition och finns därför inte i butik längre. Jag skulle tippa på att det kommer glitter-manias till jul!