Taggar

, , , , ,

Nu i juni har Lumene släppt en hel hög med nya läppglans. Åtta stycken Créme lipgloss som är transparenta och ge en matt look, medan de åtta Pearl lipgloss ska ge en pärlemorglans med mycket skimmer. Glossen är berikade med hyaluronsyra och fröolja från arktiskt nypon för att vårda, återfukta och glans åt läpparna.

Glossen kommer i klassisk hylsa med en rak filtapplikator och är lätt att applicera på läpparna. Hylsan innehåller 5ml och kostar 99kr hos Kicks och Åhléns.

Jag har fått hem tre av varje sort och jag testat, mumsat och smackat små pussar på barnen här. Ja, de får vara med och testa, det är enklast så!

Lumene Wild Rose Créme Lipgloss. Överst: Winter, Bloom och Clover.

Lumene Wild Rose Créme Lipgloss. Överst: Winter, Bloom och Clover.

Lumene Wild Rose Créme Lipgloss. Från vänster: Winter, Bloom och Clover.

Lumene Wild Rose Créme Lipgloss. Från vänster: Winter, Bloom och Clover.

Dessa tre ur serien Créme lipgloss ger en ganska så svag färg till läpparna, inte helt matt, men också långt från glossig. Känns mjuk och skön mot läpparna och verkar vara väldigt återfuktande. Jag skulle kanske kalla dessa gloss för ”jelly” istället för créme, créme för mig är mer heltäckande. Jag hade hoppats på liiiite mer färg i dem, framför allt i den röda Winter, hade suttit som en smäck!

Lumene Wild Rose Pearl Lipgloss. Överst: Light, Drops och Berries.

Lumene Wild Rose Pearl Lipgloss. Överst: Light, Drops och Berries.

Lumene Wild Rose Pearl Lipgloss. Överst: Light, Drops och Berries.

Lumene Wild Rose Pearl Lipgloss. Överst: Light, Drops och Berries.

Dessa tre i serien Pearl lipgloss ger något mer färg än Créme lipgloss. De har också sitt skimmer och en helt annan glans. I övrigt känns de likadant på läpparna, mjuka, sköna och återfuktande. De har precis som Créme lipgloss en söt angenäm doft. Här blev min favorit den mörka som av någon anledning heter Light. Alltså, de andra är också tjusiga, men den fångade och förstärkte mina läppars färg riktigt fint.