Etiketter

,

Av Fröken Rosa fick jag dessa fina gloss och vårens absolut vackraste (enligt mig!) lack, Reckless. Jag har visat det på Instagram, ni som följer mig där (skincarebymalinr) har redan sett det. Kika också in till Fröken Rosa som har visat det på sin blogg!

Lacket Reckless var väldigt lättlackat, täckte på två lager och behövde i sig själv inget glansigt topplack, men jag lackade med Seche Vite för hållbarhetens skull. Penseln kunde varit bredare, eller åtminstone smitit ut och blivit något plattare för att förenkla appliceringen, annars: top notch!

Glossen har den där typiska söta glossdoften, än så länge inget som stör, men den finns där. Noted. De färgerna jag har här är vackra rosa/lila toner, och diskret glittriga Cosmic som är så vacker! Cosmic används för fullt här nu, ensamt som en diskret hälsning från rymden eller för att lyfta fram lite mer ”pout” på ett läppstift. De är alla fyra mjuka mot läpparna och påminner mer om läppbalsam än gloss och blir inte klistriga på läpparna, det ger pluspoäng!

Nu är inte Laura Mercier tillgängligt i butik för alla dödliga, men de finns hos cowparfymeri.se och kicks.se.

1-DSC_0311 1-DSC_0315

Laura Mercier Lip Glacé Cosmic

Laura Mercier Lip Glacé Cosmic

Laura Mercier Lip Glacé Tulip

Laura Mercier Lip Glacé Tulip

Laura Mercier Lip Glacé Pink Pop

Laura Mercier Lip Glacé Pink Pop

Laura Mercier Lip Glacé Azalea

Laura Mercier Lip Glacé Azalea

 

