Taggar

,

Depend Gellack. Bild från Läkemedelverkets hemsida.

Depend Gellack. Bild från Läkemedelverkets hemsida.

Läkemedelsverket går nu ut och stoppar produkten Depend Gellack. Under våren har det inkommit många anmälningar om allergi och reaktioner på huden i och med användandet av produkten och nu är den alltså säljstoppad.

Även om du inte haft problem med produkten skulle jag ändå råda dig att sluta med produkten nu. Allergi är något som kan utvecklas med tiden och behöver inte alls dyka upp varken första eller tionde gången du använder produkten.

Just nu hittar jag ingen information från Depend Cosmetics, men jag förutsätter att det kommer inom det närmaste dygnet. Jag är övertygad om att de vill svara på kritiken från Läkemedelsverket, samt komma med åtgärder. Depends Gellack har blivit omåttligt populära bland hemmafixare och de vore synd om produktenidén togs ur sortimentet helt. Jag skulle gissa på att det nog kommer en uppdaterad och bättre version så småningom.

Mer information finns på Läkemedelverkets hemsida här.