Taggar

, , ,

Var börjar jag? Vill ni höra det positiva först? Okej, jag älskar detta serum!

Dermalogica Ultrasmoothing Eye Serum

Dermalogica Ultrasmoothing Eye Serum

 

Dermalogica Ultrasmoothing Eye Serum som enligt beskrivning är ”a firming eye serum to help smooth fine lines on even the most sensitive skin”, och ja så långt är allt frid och fröjd. Serumet är lättflytande, har en svag typisk ”Dermalogicadoft” (och påminner starkt om någon annan produkt i sortimentet som jag inte minns nu) och absorberas fort av mitt torra ögonområde.

Den stora STORA nackdelen med Ultrasmoothing Eye Serum är också dess konsistens, eller den korkade förpackningen. Serumet ska doseras via en liten pip på den lilla flaskan med skruvkork och här börjar mitt problem. Kork, flaska och rinnande serum är en dålig kombination och serumet följer gravitationens lagar och har hunnit rinna längs fingrarna när jag ska applicera runt ögonmrådet.

När jag lyckas applicera serumet så är det lite av en dröm för ögonområdet, går lätt in i huden, är inte irriterande på något sätt och känns återfuktande.

Priset för Dermalogica Ultrasmoothing Eye Serum varierar lite från 480-550kr beroende på om du köper i webbutik eller hos hudterapeut.