Taggar

, , ,

Ett långt namn för ett vackert lack! Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish i nummer 706 är en vacker mörkt turkos färg som jag älskar! Det tog några dagar innan jag kunde välja första lacket bland de fyra som kom förra veckan, men ögonen drogs hela tiden mot detta.

Formulan är något tunn och det behövs minst två lager för full täckning och någon nagel skulle kanske må bra av ett lager till. Penseln är följsam, lättstyrd och har bra stuns samt att det blir platt på nageln, vilket jag verkligen uppskattar! Torktiden är något längre (än vad vet jag inte) och det har jag inget emot. Jag upplever att lack som härdar långsamt har en bättre hållbarhet, jämfört med snabbtorkande lack som härdar fort och blir spröda. Torktiden kan såklart också påverkas av de närmare +30C vi har just nu, samt en högre luftfuktighet.

Jag kan ana en eller annan luftbubbla i lacket, och jag tror det är mitt fel. Det är min ovana att lacka med just Giorgio Armani (första lacket jag provar någonsin). Ytans finish är annars klanderfri, högglansig och här helt utan topplack!

 

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #706

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #706

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #706

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #706

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #706

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #706

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #706

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #706

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #706

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #706

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #706

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #706

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #706

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #706

Vad tycker ni? Är det inte vackert så säg?