Etiketter

,

När paketet med lacken från Armani kom för ett par veckor sedan var just detta lack inget jag drogs till. Av någon anledning uppfattande jag det som mer orange (och det gillar jag inte) så det hamnade lite i skymundan. Men igår kväll innan Brasilien-Tyskland (fotbolls-VM 2014 för er som inte följer) hade jag lite tid över och gav lacket en chans. Vid närmare undersökning är lacket helt klart mer mot underbar korall än orange.

Lättlackat, med samma formula som sin turkosa vän #706 i det här inlägget. Även korall-lacket kunde behövt bara liiiite mer täckning för att bli perfekt på två lager. Den glansiga ytan är CND Vinylux Weekly Top Coat, men om ni kikar in på det andra lacket från Armani ser ni att det lacket är glansigt i sig själv. Det är detta också, men jag ville ha en extra slitstark yta och förhoppningsvis förlänga hållbarheten något!

Så jag lackade igår, kollade matchen (den fullständiga krossen från Tyskland går till historien och blir något vi berättar för barnbarnen, Brasilien- Tyskland 1-7) och efter matchen satt jag och beundra lack, yta och färg i mobilljuset. Sånt som vi skönhetsbloggare gör.

Vad tycker ni om färgen?

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #302

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #302

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #302

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #302

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #302

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #302

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #302

Giorgio Armani Beauty Bright Ribbon Nail Polish #302

