Taggar

, , , , , ,

Fyra väldigt beskrivande ord för hur vi vill att huden ska kännas och se ut under sommaren. Pürminerals har nu släppt två produkter för att hjälpa oss på traven. Den ena är ett pressat puder vid namn Afterglow Illuminating Powder och den andra är Limited Edition Correcting Primer Illuminate & Glow.

Pürminerals Correcting Primer Illuminate & Glow och Afterglow Illuminating Powder

Pürminerals Correcting Primer Illuminate & Glow och Afterglow Illuminating Powder

Som ni ser kommer Correcting Primer i tub, den ser färgad ut men ger ingen direkt färg på huden utan bara massor av lyster och fukt. Jag har testat den några gånger nu och den både känns och ser ganska fuktmättad och ”dewy” ut på huden. Den känns fräsch som morgondagg och håller fukten långt in på kvällen. Som primer är den ganska vass och första gången som jag skulle applicera Afterglow ovanpå såg jag tämligen skimrande ut. Lite väl over the top för min del även om jag gillar lyster!

Primern rekommenderas till livlös, trött och åldrar hud som behöver en extra kick och uppljusande effekt som jämnar ut linjer och ojämnheter. Correcting Primer Illuminate & Glow är en limited edition under sommaren 2014.

Afterglow är annars väldigt lättarbetat och jag har haft det mest som highlighter på kindben, näsrygg och lite i pannan för att ljusa upp små partier i ansiktet. Afterglow ska också bidra till att sudda ut ojämnheter, linjer och rynkor. Vad jag förstår kommer denna produkt att ingå i det ordinarie sortimentet.

Produkterna säljs separat och kostar 375kr styck och finns hos Pürminerals återförsäljare tex salonger och spa, eller hos hudoteket.se eller eleven.se.