Taggar

,

I början av juli lanserades Fijian Water Lotus från The Body Shop. Serien består av Perfume Oil, Fragrance Mist, Body Lotion, Eau de Toilette, Shower Gel och Body Butter. Jag har fått hem tre av produkterna att testa och ni ser dem på bilden här nedan:

Fijian Water Lotus från The Body Shop

Fijian Water Lotus från The Body Shop

Doften är lätt och uppfriskande för varma sommardagar med toppnoter av mandarin, litsea och hjärtnot av vattenlotus. Basnoten beskrivs som ”havsbris” och det är ett alldeles för luddigt begrepp för mig, jag borde inte ens nämna det.

Även om beskrivningen kändes lite luddig är det här en doft som passar mig helt och hållet. Framför allt varma sommardagar då allt annat skulle kännas för tungt.

Fijian Water Lotus Body lotion känns lätt mot huden, absorberas direkt och känns återfuktande. Denna passar helt perfekt kvällar då man mest känner sig klibbigt klistrig och egentligen inte alls vill smörja in huden. Doften är svag och lättsam. Pumpflaska till bodylotion: stora pluspoäng! 250ml/175kr

Fijian Water Lotus Eau De Toilette är en kroppspray med något djupare doft men som fortfarande inte känns tung. Den kommer i flaska med sprayfunktion. Jag har använt den på dagen utan att den gett huvudvärk eller obehag. Den känns som ren tvätt med för mycket sköljmedel, men jag gillar, missuppfatta mig inte på den punkten. 50ml/265kr

Fijian Water Lotus Perfume Oil har jag haft lite svårare för. Den kommer i en liten flaska med spatel för applicering på hals och pulspunkter. Jag upplever att mandarinen går igenom för mycket. Det luktar klart inte illa, men bara för mycket. 15ml/155kr

Jag hoppas att jag snart får tid att ta mig ut i butik för jag vill gärna köpa Shower Gel i serien och kanske en till bodylotion så jag kan bunkra!

Har ni kikat på serien och kanske hittat några favoriter?