Taggar

, , ,

The Body Shop Smoky 2 in 1 Gel Liner - Carbon Black och Carbon Brown

The Body Shop Smoky 2 in 1 Gel Liner – Carbon Black och Carbon Brown

Imorgon lanseras The Body Shop Smoky 2 in 1 Gel Liner i butik. Produkten är framtagen att passa både till eyeliner och att fylla i dina ögonbryn. Jag fick hem dem i början på juli och har hunnit testa en del. På bilden ser ni hur produkten och förpackningen är uppbyggd. Från mitten är själva skålen med gel linern i (svart och brun), tillhörande pensel och en kork som skruvas på skålen och som sedan penseln stoppas ner i. Vid applicering vänder man alltså på penseln, trycker fast i korken och får på så sätt ett längre skaft.

Förpackningen och funktionen har en god tanke men får ändå minus. Den känns inte helt genomtänkt, färdig eller stabil när man ska måla skarpa linjer. Jag oroar mig mest för att pensel och kork ska lossna från varandra, och det gör dem också. Nej, jag använder en separat pensel för att göra mina linjer. Den här typen av produkt kräver också att man är noga med att skruva på korken efter användning, annars kommer den att torka till en stenhård och oanvändbar kaka.

Själva formulan är gelkrämig och går att göra både skarpa grafiska mönster eller sota lite mjukare. Det tar en stund innan den torkar till ordentligt men sedan är den vattenfast., dock inte smetfri. Den går att sudda i kanterna eller göra sotning med. En primer kan vara värd att investera i så blir den lite torrare, det ökar även hållbarheten.

The Body Shop Smoky 2 in 1 Gel Liner

The Body Shop Smoky 2 in 1 Gel Liner

På bilden ovan har jag testat produkten på handryggen. Jag har helt enkelt bara smetat på färg låtit den torka en stund. Till vänster har jag sköljt handen i ljummet vatten, vattnet pärlar sig och rinner. I Skåne skulle vi säga ”som att slänga vatten på en gås”. Till höger jag tvättat hela två gånger. En gång med handtvål och ytterligare en gång med Nimue Cleansing Gel men det finns alltså fortfarande rester kvar. Det krävdes en omgång av Sephora Waterproof eye makeup remover för att allt skulle gå bort.

Till ögonbrynen gillar jag den riktigt mycket. Den ger fin botten till brynen samtidigt som brynen också färgas. Det blir skarpa välfyllda bryn som jag föredrar. Till detta brukar jag ta Carbon Brown som ger ett mjukare intryck än helt svart.

Skulle jag köpa den? Det är en bra produkt om man använder sina egna penslar till ändamålet. Den behöver en primer som fäster färgen på huden. Den bruna Carbon Brown är min favoriter, funkar till brynen och ger fina linjer med sotning runt ögonen.

The Body Shop Smoky 2 in 1 Gel Liner lanseras den 24/7 och kostar 135kr för 2ml.