Taggar

, , , , , , ,

Det har nog inte undgått många att mina naglar är i ett uselt skick. Att hela tiden tvätta händerna, gräva i trädgården och använda naglarna som verktyg är klart inte den bästa behandlingen och naglarna svarar med att vara torra, fula, slitna och skiva sig.

Jag har köpt två lack plus top coat från CND Vinylux tidigare, men har inte blivit så imponerad av resultatet. Vinylux ska ge en vacker manikyr upp till sju dagar. Min manikyr har chippat efter 24 timmar.

Efter kontakt med pressansvarig och några mail fram och tillbaka om mina sorgliga naglar fick jag i början av veckan hem ett paket med fyra nya lack plus top coat, en mild remover och en nagelolja. Jag har ett svagt minne att jag har använt den här nageloljan för cirka 100 år sedan men jag minns inte hur den fungerade för mina naglar då.

CND Vinylux, Shellac Nourishing Remover, och Special Edition Solar Oil.

CND Vinylux, Shellac Nourishing Remover, och Special Edition Solar Oil.

CND Shellac Power Polish Nourishing Remover, Special Edition Solar Oil (vanilj) och CND Vinylux Weekly Top Coat.

CND Shellac Power Polish Nourishing Remover, Special Edition Solar Oil (vanilj) och CND Vinylux Weekly Top Coat.

CND Vinylyx Bloodline

CND Vinylyx Bloodline

Jag fullkomligt älskar blodröda nagellack och detta är ett typiskt blodlack som passar hela året!

CND Vinylux Lobster Roll

CND Vinylux Lobster Roll

Kan ni tänka er en somrigare färg än denna? Vinner alla kategorier!

CND Vinylux Limeade

CND Vinylux Limeade

Åh! Limefärgat lack med skimmer!

CND Vinylux Gilded Pleasure

CND Vinylux Gilded Pleasure

Ja, vad ska man säga..? Så vackert! En guldgrön duokromvariant med skimmer. Mitt hjärta slår lite extra bara av att titta på flaskan!

Så det här kitet ska jag alltså sätta klorna i ASAP, framför allt ska naglarna få lite SolarOil-kärlek i ett par dagar och sedan ska jag lacka, lacka, lacka! Min förhoppning är att naglarna ska bli i bättre kondition med kombinationen av olja och ett lack som håller mer än 24 timmar.