Taggar

, , , ,

I början av juli släppte The Body Shop åtta stycken handkrämer i miniformat. Aluminiumtuberna rymmer 30ml och är perfekta att ta med sig på resan eller i handväskan. Dofterna är Pink Grapefruit, Coconut, Strawberry, Satsuma, Shea, Moringa, Mango och Honeymania.

The Body Shop handkrämer 30ml

The Body Shop handkrämer 30ml

Jag har fått hem Moringa, Strawberry, Shea och längst fram har jag ställt Honeymania, min vinnare bland dessa fyra. Jag älskar nämligen Honeymania som släpptes förra sensommaren. Se gärna mitt inlägg om hela serien här.

Handkrämerna innehåller naturligt inspirerade ingredienser som kallpressad jordgubbsfröolja (Strawberry) eller ekologisk Fair Trade-producerad vildhonung från Etiopien (Honeymania). Krämerna ska göra mjuka och snabbt absorberas av huden utan att göra dem feta eller klibbiga.

Utöver de jag fick i pressutskicket är jag nyfiken på Satsuma och Pink Grapefruit som är två favoritdofter sedan länge.