Etiketter

, ,

Jag har under en tid använt dessa produkter till mitt hår. De är från svensktillverkade Vision Haircare och ska vara enkla att använda och namnet på produkten ska enkelt förklara innehåll och funktion. Jag har tidigare presenterat alla produkter jag testar från Vision Haircare i det här inlägget, ni får gärna läsa mer där.

De tre produkter som jag tänkt recensera idag är såklart de jag använt mest, Moisturizing Shampoo, Smoothing Masque och Smooth Creaminal.

Svensktillverkade Vision Haircare

Svensktillverkade Vision Haircare

Moisturizing Shampoo är ett löddrande schampoo (innehåller SLS) som känns effektivt rengörande samtidigt väldigt milt. Jag har mycket känslig hårbotten som i perioder ballar ur helt. Psoriasis blommar upp, hårbotten blir irriterad, börjar klia och i den här värmeböljan känns tjockt hår som en straff. Moisturizing Shampoo har utan problem hållit hårbotten i schack men jag har ändå känt att både hår och hårbotten känts rent. Det här kan jag tänka mig att köpa!

Smoothing Masque blev lite av en besvikelse. Mitt tjocka och slingade hår blir lätt torrt och sprött såhär års och behöver massvis med återfuktning och jag har upplevt effekten som extremt kortvarig. Produkten är snart slut och det är mest på grund utav att den känts odryg i mitt svall, men också för att jag handdukstorkat håret och sedan kramat in lite extra i topparna. Då har jag kunnat förlänga effekten något och håret har sett friskare ut. Jag tycker dessutom att namnet är något missvisande, jag får uppfattningen av att det är en mask/inpackning som verkligen ska boosta håret, så är inte fallet. Jag hade nog bara kallat det för balsam.

Smooth Creaminal är en produkt jag inte förstår ett smack av. På flaskan står det ”återuppbyggande styling creme med keratin” och det verkar inte fungera på mitt hår. Jag har provat i både handdukstorkat hår och i torrt hår och det blir samma trista resultat. Håret känns torrt och sprött istället för smooth. Jag misstänker att mitt hår behöver bra mycket oumpf! än vad just Smooth Creaminal kan erbjuda.

Av dessa tre är Moisturizing Shampoo en solklar vinnare som upplevs dryg, effektiv och mild!

